نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد: جامعه جهانی جنایات سعودی ها را ببیند
(last modified 1396-08-17T03:45:57+00:00 )
عقرب 17, 1396 08:15 Asia/Kabul
  •  نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد: جامعه جهانی جنایات سعودی ها را ببیند

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ، روز سه شنبه با ارسال نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، خواستار فشار جامعه بین المللی به عربستان برای رعایت حقوق بین الملل و خودداری از تهدید به زور علیه دیگران شد.

به گزارش رادیو دری، «غلامعلی خوشرو»  در این نامه قویا ادعاها و اتهامات بی اساس و بی پایه مقامات سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم و آن را اظهاراتی مخرب، تحریک آمیز و در تناقض آشکار با بند 4 ماده 2 منشور ملل متحد در ممنوعیت تهدید به توسل به زور دانست.

مقامات رژیم سعودی در روزهای اخیر علاوه بر تهدید، جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه و تجهیز نظامی یمن متهم کردند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان این که سعودی ها با اظهارات تحریک آمیز هدفی جز فرافکنی و انحراف افکار عمومی از تجاوز جنایتکارانه عربستان ضد یمن ندارند تصریح کرد این اقدامات به هیچ وجه برطرف کننده مسئولیت بین المللی عربستان در ارتکاب جنایات جنگی و نقض حقوق بین الملل بشردوستانه نخواهد بود.

خوشرو در این نامه خاطر نشان کرد با اقدام اخیر رژیم سعودی برای بستن تمامی مسیرهای هوایی، زمینی و دریایی به یمن ، بیش از پیش به ویژه در پرتو شیوع وبا و قحطی در این کشور، وضعیت فاجعه بار انسانی در یمن وخیم تر شده است و جامعه جهانی باید عربستان سعودی را برای همه این جنایات مسئول بشناسد.

خوشرو تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده حل بحران یمن تنها از طریق فرایند سیاسی با مشارکت همه گروه ها و گفتگوهای یمنی ـ یمنی امکان پذیر است.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا از حوت 1393 به یمن حمله و همزمان این کشور را محاصره کرده است. جنگ‌افروزی عربستان در یمن به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی و شیوع بیماری‌های متعدد منجر شده است.