روحانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره بدخواه ملت‌های منطقه بوده اند
(last modified 1396-08-17T11:08:24+00:00 )
عقرب 17, 1396 15:38 Asia/Kabul
  • روحانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره بدخواه ملت‌های منطقه بوده اند

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران، گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره بدخواه ملت‌های منطقه بوده اند و برای حضور و سلطه خود در منطقه بهانه‌تراشی کرده اند تا نفت و ثروت منطقه را غارت کنند.

«حسن روحانی» روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت، افزود: قدرت‌های بزرگ و غربی همواره به دنبال ایجاد شکاف و اختلاف در بین ملت‌ها و کشورهای منطقه بوده اند و امیدوارم حاکمان برخی از کشورهای منطقه نیز با درک این واقعیت، در مسیر وحدت و همگرایی ملت‌های منطقه قرار بگیرند.

رئیس جمهوری ایران، گفت: دولت آمریکا مهارت خاصی در غارت کشورهای منطقه به ویژه عربستان دارد تا با فروش تسلیحات مختلف، شعله آتش را همچنان در منطقه روشن نگه دارد.

وی، به دشمنی عربستان با ملت های منطقه از جمله عراق، سوریه و یمن اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران جز خیرخواهی نیت دیگری برای ملت‌های منطقه ندارد و خواست ایران در منطقه ، صلح، امنیت، ثبات و توسعه برای یمن، عراق، سوریه و حتی عربستان است.

روحانی، با بیان اینکه باید بمباران و تجاوز به ملت‌های منطقه متوقف شود، خاطر نشان کرد: اتهام دخالت ایران در منطقه درحالی است که جمهوری اسلامی به درخواست عراق و سوریه و برای مبارزه با تروریسم، در مسیر کمک به این کشورها قرار گرفته و توانسته است ، داعش را ناکام بگذارد.

رئیس جمهوری ایران، خطاب به مسوولان عربستان ، گفت: اگر فکر کنید ایران دوست شما نیست و آمریکا و رژیم صهیونیستی دوست شما هستند، چنین تفکری خطای راهبردی و محاسباتی است.

روحانی همچنین ابراز امیدواری کرد: حاکمان عربستان از دشمنی با ملت‌های منطقه دست بردارند و مسیر دوستی را انتخاب کنند.

 

کلیدواژه