عقرب 22, 1396 08:54 Asia/Kabul
  •  اخبار زمین لرزه در غرب ایران- ­آغاز آوار برداری،اعزام بالگردها

آوار برداری در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه برای جستجوی جان باختگان و زخمی های احتمالی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، "هوشنگ بازوند" استاندار کرمانشاه بامداد دوشنبه در گفتگو با شبکه خبر صداوسیما گفت:‌ با بسیج نیروهای مردمی و امدادی، عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده استان آغاز شده است.

بر اساس آخرین اخبار تعداد جان باختگان زمین لرزه در استان های غربی ایران بویژه استان کرمانشاه، به 210 تن و زخمی به 1700تن افزایش یافته است. به گفته مسئولان به دلیل شدت زمین لرزه و گستردگی دامنه جغرافیایی، احتمال افزایش جان باختگان وجود دارد. 

استاندار کرمانشاه گفت: با روشن شدن هوا، حدود سی فروند بالگرد برای انتقال مجروحان از شهرستان ها به کرمانشاه و شهرهای دیگر به مناطق زلزله زده اعزام می شود.

بازوند با اشاره به آسیب دیدگی برخی مراکز درمانی در کرمانشاه گفت: دهها تن از مجروحان به شهرهای اطراف فرستاده شده اند.وی همچنین از تلاش مسئولان خدمات شهری برای ترمیم خطوط انتقال برق،آب و گاز در سطح استان خبر داد.

درهمین حال عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در اظهاراتی با اشاره به تاکید رئیس جمهوری برای بسیج امکانات همه دستگاه ها برای حل مشکلات در مناطق زلزله زده غرب ایران  گفت: امکانات و تجهیزات مورد نیاز از استانهای مجاور درحال ارسال به مناطق زلزله زده است.

وزیر کشور همچنین از نیروهای سپاه و ارتش خواست تا هر چه سریعتر درخصوص احداث بیمارستان صحرایی و آواربرداری در مناطق زلزله زده اقدام کنند.
موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: زلزله ای شدید با قدرت هفت ممیز سه درجه در مقیاس امواج درونی زمین «ریشتر»، ساعت 21 و پنج دقیقه و 35 ثانیه (به وقت محلی) مناطقی وسیعی از غرب ایران بویژه استان های کرمانشاه و کردستان را لرزاند.