عقرب 22, 1396 15:29 Asia/Kabul
  • ابراز همدردی افغانستان وپاکستان با بازماندگان قربانیان زلزله ایران و عراق

دولت های افغانستان و پاکستان با بازماندگان قربانیان زمین لرزه ایران و عراق، ابراز همدردی کردند.

به گزارش رادیو دری،"محمد اشرف غنی"و"عبدالله عبدالله" رییس جمهوری و رییس شورای اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان روز دوشنبه به نمایندگی از طرف دولت و ملت افغانستان، جان باختن صدها نفر را بر اثر زمین لرزه شب گذشته، به مردم و دولت های جمهوری اسلامی ایران و عراق تسلیت گفتند.

اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان دربیانیه‌ای اعلام کرد،از حادثه زمین لرزه  شب گذشته در ایران و عراق که منجر به خسارات جانی و مالی شده متاثر شده است.

همچنین وزارت امور خارجه پاکستان نیز روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای با مردم و دولت های ایران و عراق دراین باره ابراز همدردی کرد. 

"خواجه محمد آصف" وزیرامورخارجه پاکستان با ابراز تاسف از وقوع  فاجعه غم انگیز زلزله در مناطق غربی جمهوری اسلامی ایران و عراق اعلام کرد، دولت و ملت پاکستان در این زمان سخت و ناراحت کننده در کنار مردم ایران و عراق خواهد بود.

زمین لرزه‌ای به بزرگی هفت وسه دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) یکشنبه‌ شب مناطق غربی ایران و همچنین مناطق شرقی عراق  را لرزاند و آخرین آمار جان‌ باختگان این زمین لرزه درایران، بیش از 340 نفر و تعداد مجروحان حدود شش هزار نفر از سوی نهادهای مسوول ایران اعلام شده است. 

 

کلیدواژه