هشدار ولایتی به مکرون در خصوص دخالت در امور داخلی ایران
(last modified 1396-08-27T06:19:02+00:00 )
عقرب 27, 1396 10:49 Asia/Kabul
  • هشدار ولایتی به مکرون در خصوص دخالت در امور داخلی ایران

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل تاکید کرد ، دخالت رئیس جمهوری فرانسه در موضوع موشکی ایران ، به نفع پاریس نیست .

«علی اکبر ولایتی» امروز (شنبه) در گفت و گو با  خبرگزاری صدا و سیما ، با انتقاد از مواضع اخیر ضد ایرانی اخیر «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، افزود: دخالت پاریس در موضوع موشکی و امور راهبردی جمهوری اسلامی ایران جزء کاستن از اعتبار دولت فرانسه نزد جمهوری اسلامی ایران خاصیت دیگری ندارد.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل با تاکید بر اینکه ایران برای مسائل و برنامه دفاعی خودش از دیگران اجازه نمی گیرد، تصریح کرد: اگر فرانسه خواهان روابطی رو به رشد با ایران است باید در امور ایران دخالت نکند زیرا این خلاف مصالح ملی فرانسه است.

وی تاکید کرد : پاسخ ایران به درخواست فرانسه در خصوص برنامه موشکی ایران حتما منفی است و حتی یک درصد هم احتمال ندارد که به خواستی که دخالت در امور داخلی ایران باشد، پاسخ مثبت داده است.

«امانوئل مکرون»  روز جمعه در نشست اتحادیه اروپا در گوتنبرگ سوئد خواستار شفاف سازی در خصوص راهبرد ایران در برنامه موشکی بالستیک شد. مکرون همچنین مدعی شد: ایران باید سیاستی کمتر تهاجمی در منطقه اتخاذ کند.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل همچنین  با بیان اینکه  ایران فقط به رابطه با اتحادیه اروپا بسنده نمی‌کند، خاطر نشان کرد: ایران درچارچوب استقلال خود می تواند با کشورهای مختلف از جمله روسیه، چین ، ژاپن ، هند ، آفریقای جنوبی ، آلمان ، فرانسه و دیگر کشورها رابطه داشته باشد و هیچ شاخصی بجز منافع ملی در این خصوص تعیین کننده نیست.

 

کلیدواژه