آمریکا منافع جهان اسلام را قربانی رژیم صهیونیستی کرده است
(last modified 1396-08-29T06:28:49+00:00 )
عقرب 29, 1396 10:58 Asia/Kabul
  •  آمریکا منافع جهان اسلام را قربانی رژیم صهیونیستی کرده است

دیپلمات پیشین ایران و پژوهشگر دانشگاه پرینستون آمریکا، اعلام کرد ، آمریکا منافع جهان اسلام را قربانی رژیم صهیونیستی کرده است.

به گزارش یک شنبه شب ایرنا «حسین موسویان» درنشست تخصصی «روابط جهان اسلام با آمریکا در دوران ترامپ»، در مغرب گفت ، سیاست های آمریکا در رابطه با جهان اسلام و منطقه خاورمیانه همواره اولویت رژیم صهیونیستی بوده و بر اساس منافع این رژیم تنظیم و اجرا شده است.

موسویان افزود، آمریکا در 50 سال گذشته مدیریت پروسه صلح خاورمیانه را دردست داشته که حاصل آن صفر بوده است، زیرا روز به روز موضع فلسطینی ها را تضعیف و متقابلا موضع رژیم اسراییل را تقویت کرده است ،بطوریکه  موضوع فلسطین را کاملا به حاشیه رانده و جهان عرب هم تسلیم شد .

این دیپلمات پیشین ایران خاطرنشان کرد ، آمریکا در 60 سال گذشته نیز در روابط با جهان اسلام، شعار دموکراسی و حقوق بشر را در حرف داده اما در عمل از دیکتاتورها و رژیم های فاسد حمایت کرده است.

موسویان همچنین گفت ، استراتژی جنگ طلبانه آمریکا ازطریق مشارکت و راه اندازی چندین جنگ علیه کشورهای اسلامی همچون افغانستان، عراق، لیبی، یمن و تجاوز صدام دیکتاتور معدوم عراق به ایران موجب فرو پاشی ثبات ، رشد تروریسم و افراط گرایی در خاورمیانه و جهان اسلام شده است .

 

کلیدواژه