قوس 01, 1396 08:31 Asia/Kabul
  •  وزارت امور خارجه ایران: تروریسم و حامیانش محکوم به شکست هستند

وزارت امورخارجه ایران سه شنبه شب با صدور بیانیه ای درخصوص شکست گروه تروریستی داعش، اعلام کرد: با نابودی امید تشکیل دولت موهوم اسلامی در عراق و شام - بار دیگر به اثبات رسید که تروریسم و حامیان این پدیده فتنه افکن محکوم به شکست هستند.

به گزارش رادیو دری، در متن این بیانیه آمده است :پس شش سال مقاومت سلحشورانه و شجاعانه در برابر تمامی توطئه های آمریکایی ـ صهیونیستی در منطقه، با هدایت رهبری معظم انقلاب اسلامی آخرین کورسوی امید «حکومت موهوم اسلامی در عراق و شام " به خاموشی گرایید و پرچم شکوهمند پیروزی حق بر باطل و فتح در آخرین پایگاه های کشتار و جنایت به اهتزاز در آمد.

این بیانیه تاکید می کند، حامیان گروه های تروریستی باید در پیشگاه محاکم جهانی و وجدان های بیدار ملت ها پاسخگوی جنایات خود و کشتار و ویرانی و آواره گی میلیون ها انسان بی دفاع و بی گناه باشند.

این بیانیه می افزاید: با پایان دولت خودخوانده و تروریستی داعش فصل مهم دیگری از تحولات در منطقه حساس غرب آسیا با همکاری و رشادت همه نیروهای مقاومت و کشورهای منطقه که در مبارزه با تروریسم - افراطگرایی در عمل گام های بلندی برداشتند، آغاز شده است.

این بیانیه همچنین آنانی را که در کنار ملت های مظلوم سوریه و عراق ایستادند و با اراده ای راسخ با پدیده شوم تروریسم مبارزه کرده اند را سرافراز، و کسانی را که از هیچ کوششی برای حمایت از گروه های تروریستی و تشدید بحران در منطقه دریغ نکرده اند را شرمسار توصیف کرد.

 وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان این دستاورد پر ثمر(پایان دولت خودخوانده و تروریستی داعش) را به ملت و دولت سوریه و عراق و به تمام ملت های منطقه و آزادیخواهان - بویژه رزمندگان مقاومت تبریک گفت.

سردار سرلشکر «قاسم سلیمانی» فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز سه شنبه در نامه‌ای به محضر رهبر انقلاب اسلامی، پایان سیطره شجره خبیثه داعش را اعلام و این پیروزی بزرگ را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و جهان اسلام تبریک گفت.

کلیدواژه