قوس 01, 1396 15:39 Asia/Kabul
  • تشریح برنامه و عملکرد نیروی دریایی ارتش ایران به مناسبت روز «نیروی دریایی»

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: در هفته نیروی دریایی، ناو موشک‌انداز «سپر» در دریای خزر به ناوگان این نیرو الحاق می‌شود.

هـفـتـم قوس ( 27 نوامبر ) سالروز حماسـه‌آفرینى پرسنل ناوچه موشک‌انداز «پیکان»، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده است. در چنین روزی، پرسنل ناوچه موشک‌انداز پیکان در عملیات مروارید با خلق حماسه‌ای به یادماندنی با حمله به پایانه‌هاى صدور نفت «البکر» و «الامیه» عراق، بـیـش از دو سوم ایـن پـایـانـه‎هـا را مـنـهـدم کـردند و پـرچـم ایران را بر مرتفع‎ترین دکل این پایانه‌ها به اهتزاز در آوردند.

امیر دریادار «حسین خانزادی» صبح روز چهارشنبه در آستانه (هفتم قوس) روز نیروی دریایی ارتش در نشست خبری، اظهار کرد: ناو موشک‌انداز «سپر» نماد حرکت صلح‌جویانه و دوستانه نیروی دریایی ارتش ایران در دریای خزر خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران، افزود: الحاق بالگردها، شناورها و تجهیزات بازسازی و به‌روزرسانی شده به ناوگان دریایی ارتش ایران از جمله برنامه‌های هفته نیروی دریایی است.

امیر دریادار «حسین خانزادی» همچنین به ارائه گزارشی از حضور نیروی دریایی ارتش ایران در آب‌های بین‌المللی پرداخت و گفت: نیروی دریایی ارتش ایران در سال‌های اخیر بیش از 50 ناوگروه به دریاهای آزاد از جمله باب‌المندب، کانال سوئز، دریای مدیترانه و سواحل پاکستان، هند، سریلانکا، اندونزی، بندری در چین و نیز مقاصدی در جنوب آفریقا اعزام کرده است.

دریادار خانزادی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش ایران در آینده‌ای نزدیک وارد اقیانوس اطلس خواهد شد و در بازدید از کشورهای دوست در منطقه آمریکای جنوبی پرچم جمهوری اسلامی ایران را در سواحل خلیج مکزیک به اهتزار درخواهد آورد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با تاکید بر لزوم همکاری و هماهنگی نیروهای دریایی منطقه با یکدیگر برای برقراری و ارتقای امنیت، گفت: نیروی دریایی ارتش ایران در ائتلاف منطقه‌ای که به عنوان «سمپوزیوم نیروهای دریایی اقیانوس هند» از سال 2010 در منطقه شکل گرفته، طرحی با عنوان شکل‌گیری یک گروه رزمی برای برقراری امنیت جمعی در منطقه اقیانوس هند ارائه کرده است.