قوس 04, 1396 08:48 Asia/Kabul
  • نجفی: برنامه هسته ای رژیم صهیونیستی، تهدید جدی علیه صلح و امنیت جهان است

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، فعالیتهای هسته ای نظامی رژیم صهیونیستی را منبع نگرانی اصلی ملتهای منطقه و جامعه بین المللی دانست.

به گزارش رادیو دری، «رضا نجفی» نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام این آژانس، با یادآوری محکومیت مکرر برنامه سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی از سوی جنبش غیرمتعهدها، توجه دقیق و رسیدگی جدی به این موضوع از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی را خواستار شد.

نجفی افزود: رژیم صهیونیستی در سالهای گذشته با نادیده گرفتن درخواست مشروع جامعه بین المللی و با حمایت کورکورانه برخی کشورها و با نقض آشکار همه قوانین و مقررات بین المللی به پبشبرد برنامه هسته ای نظامی خود ادامه می دهد.

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتقاد از سیاسی کاری و رفتار دوگانه غرب در برنامه سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی، درباره تاثیرات منفی برنامه هسته ای نامشروع این رژیم بر امنیت منطقه و اعتبار معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) هشدار داد.

نجفی افزود: دسترسی آزادانه دانشمندان هسته ای رژیم اسرائیل به تاسیسات هسته ای برخی کشورها، در حالی صورت می گیرد که دانشمندان هسته ای کشورهای عضو ان پی تی به دست تروریست های اجیر شده از سوی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه ترور شده اند.

نماینده عراق نیز به نمایندگی از گروه کشورهای عربی در این نشست، ضمن محکوم کردن حمایت غرب از توانمندی های هسته ای رژیم صهیونیستی و به شکست کشاندن کنفرانس 2015 ان پی تی، الحاق بی قید و شرط اسراییل به معاهده عدم اشاعه و قرار گرفتن کلیه تاسیسات هسته ای این رژیم تحت پادمانهای آژانس بین المللی انرژی اتمی را خواستار شد.

اسرائیل تنها غیرعضو معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) است.

 

کلیدواژه