قوس 05, 1396 09:32 Asia/Kabul
  •  بیانیه کاخ سفید مشارکت آمریکا در جنایات عربستان را ثابت می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شنبه شب تاکید کرد بیانیه اخیر کاخ سفید، مسوولیت و مشارکت آمریکا در جنایات عربستان سعودی علیه یمن را آشکارا به اثبات می رساند.

کاخ سفید جمعه شب در بحبوحه شدت گرفتن انتقادها از عربستان سعودی به دلیل محاصره و تجاوز به یمن، تلاش کرد ایران را مقصر بحران انسانی ایجادشده در یمن جلوه دهد.

کاخ سفید در این بیانیه به طرح ادعاهای بی اساس علیه ایران از جمله نقش ایران در حمله موشکی اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به فرودگاهی در ریاض پرداخت و  تصریح کرد واشنگتن به حمایت از عربستان متعهد خواهد ماند.

«بهرام قاسمی» ضمن رد اتهامات مطرح شده نسبت به ایران تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی برای انعکاس طنین هر چه بیشتر فریاد داد خواهی و مظلومیت مردم یمن به جهانیان و مجامع بین المللی دریغ نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه آمریکا با طرح اتهامات کاملا واهی و دروغین علیه جمهوری اسلامی ایران، همچون همیشه سعی دارد اذهان عمومی و جامعه بین المللی را از جنایات غیرانسانی و ضد بشری سعودی ها علیه یمن به سمت و مسیر دیگری منحرف کند تصریح کرد واشنگتن به جای درخواست از عربستان برای خاتمه دادن به بمباران اهداف غیرنظامی و کشتار مردم بی گناه و بی دفاع در یمن، با صراحت تمام در حمایت از این کشور برای ادامه جنایات وحشتناک خود سخن می گوید.

عربستان سعودی با حمایت آمریکا از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرده است.

این تجاوز نظامی تاکنون به کشته شدن بیش از سیزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آواره شدن میلیون‌ها یمنی منجر شده و این کشور را با کمبود شدید مواد غذایی ، دارویی و شیوع بیماری‌های متعدد مواجه کرده است.

 

کلیدواژه