قوس 11, 1396 15:37 Asia/Kabul
  •  روحانی : سیستان و بلوچستان سرزمین اسطوره ها و حافظ مرزهای ایران است

رئیس جمهوری اسلامی ایران ، استان سیستان و بلوچستان (جنوب ایران) را سرزمین اسطوره ها دانست و گفت : این استان همواره حافظ مرزهای ایران است .

«حسن روحانی» روز شنبه در اجتماع مردم  شهرستان «زابل» استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افتخار جمهوری اسلامی ایران حفظ وحدت است گفت: سیستان و بلوچستان «وحدت» و «مرزبانی» خود را به خوبی حفظ کرده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه همه اقوام ایرانی از ایرانیت سرچشمه می گیرند و به ایرانی و مسلمان بودن خود افتخار می کنند ، افزود : اگرچه استان سیستان و بلوچستان به ظاهر دارای تنوع مذهبی و قومی است اما در واقع تمام مذاهب از یک درخت به نام اسلام و قرآن سرچشمه می گیرند.

روحانی خاطر نشان کرد : برخی قدرت ها ، اختلافات قومی - مذهبی و همچنین تروریسم را در سراسر منطقه رخنه دادند جز ایران عزیز که به دلیل اسلام معتدل فرصتی به اختلافات و تروریسم نداده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران به پیروزی عراق و سوریه در برابر تروریست ها نیز اشاره کرد و گفت: امروز پایگاه های اصلی داعش در منطقه از بین رفته است.

روحانی با بیان اینکه برخی کشورها می خواستند حضور داعش را از عراق و سوریه به کل جهان اسلام گسترش دهند ، تصریح کرد : این کشورها با گسترش تروریسم به دنبال تضعیف کشورهای منطقه بودند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره حامی وحدت و همکاری کشورهای اسلامی است ، خاطر نشان کرد : ایران به دنبال گسترش روابط با کشورهای همسایه، جهان اسلام و عرب است.

روحانی افزود : اگر برخی ، جنگ شاهزادگان دارند و از سالها حمایت داعش و بمباران یمن نتیجه نگرفتند ؛ تقصیر ایران نیست.

رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (شنبه) وارد شهر «زابل» در شمال استان سیستان و بلوچستان شد.

روحانی در سفر دو روزه خود به این استان علاوه بر«زابل» به شهرهای زاهدان و چابهار نیز سفر خواهد کرد.

 

کلیدواژه