قوس 13, 1396 09:05 Asia/Kabul
  •  ایران و روسیه همکاری گسترده ای در مبارزه با مواد مخدر دارند

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در صدر هیاتی برای شرکت در کنفرانس بین المللی مبارزه بامواد مخدر به مسکو سفر کرده است، گفت: ایران و روسیه همکاری های گسترده ای در مبارزه با قاچاق مواد مخدر دارند.

«علی لاریجانی» روز یکشنبه در بدو ورود به مسکو در گفت وگو با خبرنگاران بر لزوم همکاری های بین المللی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکید کرد و افزود: ایران روسیه باید برای کنترل سرمنشاء و هم برای روش مبارزه با مواد مخدر همفکری کنند. 

رئیس مجلس ایران، همچنین با تاکید بر ضرورت تبادل تجربیات پارلمانی در کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر در مسکو،  گفت: هدف اصلی سفرش به مسکو شرکت در کنفرانس مبارزه با مواد مخدر و بررسی نقش پارلمان ها در این زمینه است.

لاریجانی، تصریح کرد: برخی کشورها با حضور در افغانستان با هدف مبارزه با تروریسم و مواد مخدر تلاش کردند این موضوع را کنترل کنند، اما نتیجه حضور آن ها افزایش چند برابری تولید مواد مخدر بود.

رئیس مجلس ایران همچنین با بیان اینکه نشست های دوجانبه ای بین ایران و روسیه برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: هدف این نشست ها افزایش حضور شرکت های مهم روسی برای سرمایه گذاری در ایران است.

کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر با شرکت رئیسان پارلمان های بیش از 40 کشور جهان امروز(دوشنبه) در مسکو برگزار می شود.

 

کلیدواژه