جدی 06, 1396 08:04 Asia/Kabul
  • قاسمی: کشتار زنان و کودکان در یمن توسط سعودی‌‎ها محکوم است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حملات هوایی مکرر رژیم سعودی به مناطق مختلف یمن و جان‌باختن شماری زیادی از مردم این کشور را محکوم کرد.  

به گزارش رادیو دری «بهرام قاسمی» بامداد امروز (چهارشنبه) در واکنش به حملات مداوم ائتلاف متجاوز سعودی به مناطق جنوب غرب و غرب یمن که ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت، تاکید کرد: این‌حملات وحشیانه باید سریع‌تر متوقف شود. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: درطول بیش از هزار روز از آغاز جنگ‌ویران‌گر در یمن، عربستان‌سعودی نشان داده است هرگاه در میادین جنگ و مناطق عملیاتی با شکست روبه‌رو می‌شود با بمباران مردم بی‌دفاع و کشتن زنان و کودکان بی‌گناه به انتقام‌جویی اقدام می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: جای تاسف و تعجب است که حملات جنون‌آمیز عربستان‌سعودی به یمن که با سلاح‌های مرگ‌بار آمریکایی انجام می‌شود واکنش مدعیان را برنمی‌انگیزد.

حمله رژیم‌سعودی در روز سه‌شنبه به بازاری در استان تعز، جنوب غرب یمن، بیش از 100 کشته و زخمی برجا گذاشت. درهمین حال؛ درپی حمله جنگنده‌های سعودی به استان الحُدیده، غرب یمن هم ۱۴ عضو یک خانواده ازجمله چند زن و کودک جان باختند. 

گروه‌های حقوق‌بشری بین‌المللی، ائتلاف متجاوز سعودی را به بمباران غیرنظامیان، بازارها، بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی در سراسر یمن متهم کرده‌اند.

حملات رژیم‌سعودی به یمن که از ماه حوت 1393 آغاز شده است تاکنون به کشته شدن بیش از 13 هزار غیرنظامی و کشاندن این کشور فقیر عربی به آستانه قحطی منجر شده است.

کلیدواژه