جدی 06, 1396 13:40 Asia/Kabul
  • ایران در ردیف 25 کشور نخست حوزه ایمپلنت مغزی قرار گرفت

مدیر کارگروه ایمپلنت های مغزی ستاد علوم و فن آوری های شناختی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در ردیف 25 کشور برتر و فعال در حوزه ایمپلنت های مغزی قرار گرفته است.

به گزارش رادیو دری،سیستم های ایمپلنت مغزی که با کاربردهای متفاوت در حوزه های پزشکی، توانبخشی، بازتوانی و نظامی مورد استفاده قرار می گیرد، با تحریک عمقی مغز، بیماری پارکینسون را درمان می کند.

به گزارش ایرنا،« حسین مقامی»  مدیر کارگروه ایمپلنت های مغزی ستاد علوم و فن آوری های شناختی با بیان اینکه سیستم ایمپلنت مغزی در ردیف یکی از حوزه ها برتر دانش جای دارد، گفت: ایران در حال حاضر شش دهم درصد از تولید علم این حوزه در یک دهه اخیر در سطح جهان را به خود اختصاص داده و براساس آمارهای جهانی، ایران جزء 25 کشور اول و فعال در حوزه ایمپلنت های مغزی است.

مقامی افزود:سیستم های ایمپلنت مغزی که از بخش های مختلفی تشکیل شده، وظیفه ثبت سیگنال های عصبی و یا تحریک سلول های عصبی را بر عهده دارد و در تماس با سطح مغز و با دریافت سیگنال های دریافتی و ارسال آن به محیط خارج از مغز، امکان پردازش سیگنال های دریافتی و استخراج اطلاعات مورد نیاز از آن ها را فراهم می کنند.

 

کلیدواژه