ولایتی: ایران، قدرت منطقه‌ای و تاثیرگذار بین‌المللی است
(last modified 1396-10-14T06:59:05+00:00 )
جدی 14, 1396 11:29 Asia/Kabul
  • ولایتی: ایران، قدرت منطقه‌ای و تاثیرگذار بین‌المللی است

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی امور بین‌الملل گفت: ظرفیت‌های کنونی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران را به قدرت نخست منطقه و تاثیرگذار در صحنه بین‌المللی تبدیل کرده است.

«علی‌اکبر ولایتی» در همایش انقلاب اسلامی، تحولات منطقه و چشم‌انداز آینده که چهارشنبه‌شب در قم، جنوب تهران برگزار شد، افزود: ایران با حفظ قدرت منطقه‌ای خود و با شکست دشمنان، مانع تهاجم و نفوذ گروه تروریستی داعش شد.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی امور بین‌الملل، قدرت منطقه‌ای ایران را نتیجه پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانست و گفت: ایستادگی و مقابله نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فاطمیون، حیدریون و زینبیون مقابل گروه تروریستی داعش هم به علت پیروی از اهل بیت (ع) بود. 

ولایتی، هدف از ایجاد گروه‌های تروریستی مانند طالبان و القاعده را مقابله اعتقادات پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از سوی دشمنان اسلام برشمرد و تصریح کرد: سرکردگان این گروه‌ها درپی ساخت مذهبی برخلاف مذهب اسلام بودند، اما تنها گروه‌های اسلامی توانستند مقابل آن‌ها بایستند. 

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی امور بین الملل، به نقش محوری ایران و گروه‌های حشد الشعبی در عراق و سوریه هم اشاره کرد و افزود: ایران برای دفاع از منافع و ممانعت از نفوذ گروه‌های تروریستی و رژیم صهیونیستی در منطقه حضور دارد.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی امور بین‌الملل همچنین خاطرنشان کرد: حمایت کنونی کشورهای همسایه از یکپارچگی ایران، نتیجه قدرت مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. 

کلیدواژه