شمخانی: روابط ایران و پاکستان تحت تاثیر برخی کشورها نخواهد بود
(last modified 1396-10-17T10:17:55+00:00 )
جدی 17, 1396 14:47 Asia/Kabul
  • شمخانی: روابط ایران و پاکستان تحت تاثیر برخی کشورها نخواهد بود

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: ایران اجازه نخواهد داد برخی کشورها با ارسال سلاح و اجاره تروریست، برای ایجاد ناامنی در مرزها، روابط تهران - اسلام آباد را تحت تاثیر قرار دهند.

«علی شمخانی»، روز یکشنبه در دیدار با «ناصر خان جنجوعه» Nasser Khan Janjua مشاور امنیت ملی پاکستان در تهران، با تاکید بر لزوم حفظ و صیانت از امنیت پایدار در مرزها و انجام اقدامات مشترک در موضوعاتی مانند مبارزه با ترانزیت مواد مخدر، قاچاق انسان و سلاح و مبارزه با اشرار، خاطرنشان کرد: گسترش مناسبات و همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های مختلف و به ویژه مقابله با تهدیدات مشترک ضروری است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، با انتقاد از راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا، تصریح کرد: سیاست مزورانه، دوگانه و اختلاف افکنانه آمریکا در قبال کشورهای اسلامی از جمله ایران و پاکستان ایجاب می‌کند تا ضمن هوشیاری و تمهید اقدامات بازدارنده، همکاری میان کشورهای اسلامی ضد آمریکا گسترش یابد.

شمخانی همچنین گفت: پرداختن به مسئله فلسطین به عنوان اولویت اصلی جهان اسلام یک ضرورت است و ائتلاف هایی که با هزینه کشورهای اسلامی ایجاد شده باید معطوف به تحقق آرمان آزادی قدس شریف شود.

«ناصر خان جنجوعه» مشاور امنیت ملی پاکستان نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم هوشیاری کشورهای اسلامی در برابر توطئه های خارجی که با هدف افزایش نزاع میان مسلمانان و کشورهای اسلامی دنبال می‌شود، تصریح کرد: پاکستان همکاری‌های امنیتی و اقتصادی خود را با جمهوری اسلامی ایران گسترش خواهد داد.

مشاور امنیت ملی پاکستان با اشاره به جایگاه موثر ایران به عنوان کشوری امن، باثبات و مقتدر در منطقه غرب آسیا، اظهار کرد: کشورش از توسعه همکاری‌های مشترک اقتصادی، تجاری و بازرگانی با ایران استقبال می‌کند. 

کلیدواژه