ظریف: پیشنهاد ایران برای جلسه مشورتی با سه عضو اتحادیه اروپا
(last modified 1396-10-18T09:47:46+00:00 )
جدی 18, 1396 14:17 Asia/Kabul
  • ظریف: پیشنهاد ایران برای جلسه مشورتی با سه عضو اتحادیه اروپا

وزیر امور خارجه ایران گفت: نشست مشورتی ایران و سه عضو اتحادیه اروپا(انگلیس، فرانسه و آلمان) درمورد برجام برگزار می شود و برخی خبرسازی ها در اینباره بی اساس و بی مبنا است.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران امروز(دوشنبه) در حاشیه اجلاس امنیتی تهران در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیتی که برجام این روزها دارد و نیز سیاست های مخرب آمریکا در قبال این توافق، تهران پیشنهاد کرد جلسه مشورتی بین جمهوری اسلامی ایران و سه عضو اتحادیه اروپا درباره برجام برگزار شود.

ظریف به تلاش رسانه های غربی به ویژه رسانه های رژیم صهیونیستی برای خبرسازی های بی اساس و بی مبنا درخصوص این نشست اشاره کرد و افزود: برخلاف خبرسازی های این رسانه ها این نشست ،اصلا به موضوع داخلی ایران ارتباطی ندارد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به سوء استفاده آمریکا از اغتشاشات اخیر ایران اظهار کرد: با وجود اعمال فشاری که در شورای امنیت سازمان ملل ازجانب آمریکایی ها علیه ملت ایران صورت می گیرد و روش های نامناسبی که وجود دارد، آمریکا در این موضوع منزوی شد و همه جهانیان دیدند که اعضای شورای امنیت درباره حفظ برجام و امتناع از دخالت در امور داخلی ایران صحبت کردند.

از 7 جدی سال روان به مدت چند روز، تعدادی از مردم در چند شهر ایران، با برگزاری تجمع و سردادن شعارهایی، به تعیین تکلیف نشدن مالباختگان موسسات مالی و گرانی برخی کالاها و ضعف نظارتی دولت اعتراض کردند که برخی از این تجمع‌ها از سوی فرصت‌طلبان و اغتشاش‌گران با حمایت خارجی به آشوب کشیده شد.

بیشتر اعضای شورای امنیت سازمان‌ملل، جمعه‌شب گذشته در نشست این شورا که با فشار آمریکا برای بررسی تحولات اخیر در ایران برگزار شد، مقابل آمریکا ایستادند و اجازه ندادند واشنگتن ازاین فرصت برای رسیدن به اهدافش ازجمله حمایت از اغتشاش‌گران در ایران استفاده کند.

 

کلیدواژه