جدی 18, 1396 17:45 Asia/Kabul
  •  وزیر دفاع ایران: مشکل اصلی منطقه ، تروریسم و اختلافات درونی است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، گفت: مشکل اصلی منطقه، تروریسم و اختلافات درونی است که ریشه در استعمار و مداخله های استکباری و فرامنطقه‌ای و اشغالگری دارد و مصداق بارز آن اشغال هفت دهه‌ای فلسطین است.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» روز دوشنبه در دومین کنفرانس امنیتی تهران، به تحولات غرب آسیا اشاره کرد و افزود: پیچیدگی تحولات این منطقه بیشتر ناشی از تعدد بازیگران به خصوص مداخله بازیگران فرامنطقه‌ای و ایجاد رقابت بدون دور اندیشی است.

وزیر دفاع ایران، تصریح کرد: تحولات خاورمیانه با حضور و دخالت بیگانگان و نیروهای فرامنطقه ای هدایت می شود و وابستگی، ناآگاهی و فریب خوردگی برخی دولت‌های منطقه در شکل گیری فضای تنازع در غرب آسیا بی تاثیر نیست.

امیر سرتیپ حاتمی، دخالت‌های فرامنطقه ای را با هدف نهادینه کردن وابستگی کشورهای منطقه برای حضور بیشتر و غارت منابع آنها برشمرد و گفت: گروه‌های تروریستی که ابتدا برای مقابله با اتحاد جماهیر شوروی و با  طرح راهبردی آمریکا ایجاد شده بودند، اکنون به نسل‌های جدید آن یعنی القاعده ، الجبهه النصره و داعش تبدیل شده اند.

وی، خاطر نشان کرد: منطقه غرب آسیا در دوران پوست اندازی راهبردی است و ملت های منطقه به هویت خودشان آگاهی یافته و درباره آینده مطلوب خود صحبت می کنند.

وزیر دفاع ایران، همچنین با بیان اینکه آمریکا نشان داد برای مدیریت منطقه خاورمیانه ناتوان و عاجز است، تاکید کرد: پاسخ آمریکا به این ناکارآمدی متهم کردن دیگر کشورها، فرافکنی و ایران هراسی است. 

امیر سرتیپ حاتمی، ایران را یک دولت مسئولیت پذیر نسبت به سرنوشت مردم منطقه دانست و افزود: حمایت از ملت، دولت و ارتش عراق و سوریه در از بین بردن تروریسم دست پرورده آمریکا یعنی داعش از جمله مصادیق مسئولیت پذیری ایران در منطقه است.

 

کلیدواژه