آغاز به‌ کار سیزدهمین نشست بین‌المجالس کشورهای اسلامی؛ فردا در تهران
(last modified 1396-10-22T07:46:26+00:00 )
جدی 22, 1396 12:16 Asia/Kabul
  • آغاز به‌ کار سیزدهمین نشست بین‌المجالس کشورهای اسلامی؛ فردا در تهران

سیزدهمین نشست بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از فردا (شنبه) با برگزاری نشست‌های کارشناسی و تخصصی و نیز کمیته‌های اجرایی در تهران آغاز به کار می‌کند.

نشست‌ کمیته‌های دائمی و تخصصی و نیز کمیته عمومی سیزدهمین نشست بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی شنبه 23 جدی  تا دوشنبه 25 جدی هفته آینده با حضور کارشناسان 41 کشور اسلامی برگزار خواهد شد.

در نشست‌های تخصصی و کارشناسی و نیز کمیته‌های اجرایی و عمومی مباحث سیاسی و روابط خارجی، حقوق بشر، زنان و امور خانواده، امور حقوقی و فرهنگی، گفت وگوی تمدن‌ها و مذاهب، امور اقتصادی و محیط زیست، مشارکت زنان در مجالس کشورهای اسلامی و نیز تهیه پیش‌نویس بیانیه پایانی سیزدهمین نشست بین‌المجالس کشورهای اسلامی، بررسی خواهد شد. 

مراسم اصلی و افتتاحیه سیزدهمین نشست بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی روز سه‌شنبه 26 جدی با حضور سران قوای سه گانه ایران و نیز رئیسان مجالس شرکت کننده آغاز خواهد شد. این نشست روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان خواهد داد.

نمایندگان مجالس 41 کشور از آسیا و آفریقا در نشست تهران حضور دارند که شامل 12 رئیس مجلس و 9 نائب رئیس مجلس و نیز رئیسان هیات‌های شرکت کننده و همچنین نمایندگانی از روسیه است. 

دوازدهمین نشست بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی سال سال گذشته میلادی در کشور آفریقایی مالی برگزار شد.

 

کلیدواژه