جدی 24, 1396 15:14 Asia/Kabul
  • تشریح برنامه های کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی در تهران

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل گفت: بیش از 55 قطعنامه در کمیته های اجرایی و تخصصی کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی در تهران بررسی می شود.

به گزارش ایرنا، «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه در تشریح برنامه های سیزدهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی افزود: جلسات رسمی کنفرانس روزهای سه شنبه و چهارشنبه  26 و 27 جدی (16 و 17 ژانویه) برگزار می شود.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل در توضیح برگزاری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی در ماه های اخیر نیز گفت: پس از اظهارات رئیس جمهوری آمریکا درباره انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی و سفارت آمریکا به بیت المقدس کمیته ویژه فلسطین اتحادیه تشکیل جلسه داد و در حضور نمایندگان 15 کشور از کشورهای آسیایی، عربی و آفریقایی قدس را به عنوان پایتخت دائمی فلسطین مورد تاکید قرار دادند.

نشست‌های کارشناسی، تخصصی و نیز کمیته‌های اجرایی بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تا فردا (15 ژانویه) با حضور کارشناسان 41 کشور اسلامی ادامه دارد. در سیزدهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی از 54 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی دعوت شده بود که 44 کشور برای حضور در این کنفرانس اعلام آمادگی کردند.

قرار است 16 رئیس مجلس و 14 نایب رئیس در این اجلاس حضور یابند و بقیه در سطح رئیسان گروه دوستی پارلمانی و نمایندگان پارلمان های کشورهای اسلامی خواهند بود.

کلیدواژه