جدی 26, 1396 16:51 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران خواهان عراقی یکپارچه است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، شکست توطئه دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مردم عراق را مهم ارزیابی کرد و گفت: ایران همواره خواهان عراقی واحد و عدم تغییر در مرزهای جغرافیایی کشورهای منطقه است.

«حسن روحانی» روز سه‌شنبه در دیدار «سلیم عبدالله الجبوری» رئیس مجلس عراق در تهران با بیان اینکه دولت و ملت ایران همواره در کنار دولت و ملت عراق هستند، ابراز امیدواری کرد: ملت عراق با حضور گسترده خود در انتخاباتی آزاد، موفقیت دیگری را در مردم‌ سالاری در این کشور رقم بزند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز جهان اسلام با مشکلات و مسایل فراوانی مواجه است، افزود: هیچ راهی جز همکاری و کمک به یکدیگر برای حل این مشکلات وجود ندارد لذا گفتگوها، همفکری‌ها و هماهنگی کشورهای اسلامی در سطوح مختلف باید ادامه داشته باشد.

روحانی همچنین ارتقاء مناسبات ایران و عراق را به عنوان کشوری بزرگ و تأثیرگذار در منطقه حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: باید با اهتمام بیشتر در راستای توسعه، تقویت و استحکام همه جانبه مناسبات و همکاری‌های دوجانبه تلاش کرد.

«سلیم الجبوری» نیز در این دیدار با بیان اینکه جهان اسلام با مسایل بسیار دردناکی روبرو است و راهی جز تعامل سازنده و همکاری میان کشورهای اسلامی برای حل مشکلات وجود ندارد، گفت: ایران در حل مسایل و مشکلات منطقه نقش سازنده و مثبتی دارد.

الجبوری با اشاره به پیروزی‌های عراق در مبارزه با تروریسم که با حمایت ها و کمک‌های ایران به دست آمد، افزود: بغداد ادامه کمک‌ها و حمایت های تهران را در مسیر ثبات و سازندگی عراق، خواستار است.

رئیس مجلس عراق برای شرکت در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به تهران سفر کرده است.

کلیدواژه