جدی 27, 1396 13:15 Asia/Kabul
  • قاسمی : برنامه دفاع موشکی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره نیست

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران ادعای روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" مبنی بر پذیرش ورود به "گفت و گوهای فشرده و جدی" در موضوع برنامه موشکی و مسائل منطقه ای توسط مقامات جمهوری اسلامی ایران را تکذیب کرد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، «بهرام قاسمی» با رد ادعای روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" مبنی بر گفت و گو درباره برنامه موشکی ایران تصریح کرد:سیاست و موضع جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه دفاعی موشکی کاملاً مشخص و روشن است و دیگر کشورها نیز به خوبی از این موضع جمهوری اسلامی ایران آگاهی دارند. 

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد: برنامه موشکی ایران کاملاً جنبه دفاعی و بازدارندگی داشته ، ضد  هیچ کشوری نیست و طرح ادعاهای واهی و بی پایه و اساس، تغییری در موضع اصولی و اساسی جمهوری اسلامی ایران ایجاد نخواهد کرد. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی و سیاست های دفاعی بویژه برنامه موشکی خود را نخواهد داد.

قاسمی با بیان اینکه سیاست ایران در منطقه،سازنده، ثبات ساز و در جهت تقویت هر چه بیشتر صلح و امنیت منطقه و جهان است،گفت: بدخواهان و افراط گرایان اگر نمی توانند کمکی به ثبات و امنیت در منطقه بعمل آورند، اجازه ندارند نقش ایران را که برای مبارزه با تروریسم، ناامنی و بی ثباتی هزینه های بی شماری را پرداخت کرده است، نادیده گرفته و موجب تشدید هرج و مرج و ناامنی و توسعه تروریسم در منطقه شوند.

 

کلیدواژه