جدی 27, 1396 17:17 Asia/Kabul
  •  دشمنان اسلام منافع خود را در اختلاف بین مسلمانان جستجو می‌کنند

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه دشمنان نمی‌خواهند کشورهای اسلامی در کنار هم وحدت و یکپارچگی داشته باشند گفت: دشمنان اسلام منافع خود را در اختلاف بین مسلمانان جستجو می‌کنند.

«حسن روحانی» رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در دیدار «خالد هلال ناصر المعمولی» رئیس مجلس عُمان در تهران، با اشاره به اهمیت سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، اظهار کرد: گردهمایی و گفت وگوی سران کشورهای اسلامی با یکدیگر در زمینه مسایل و مشکلات و رسیدن به تصمیمات مشترک می‌تواند گامی مؤثر در وحدت و تقویت صلح و ثبات در منطقه باشد.

روحانی با اشاره به مسایل و مشکلات مردم یمن از لحاظ امنیتی، بهداشتی و درمانی افزود: متاسفانه برخی کشورهای غربی از وجود درگیری در منطقه بدلیل فروش تسلیحات خود بسیار خوشحال هستند و به جوانب انسانی توجهی ندارند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با تاکید بر ایجاد صلح و ثبات و پایان جنگ در یمن تصریح کرد: همکاری کشورهای منطقه بویژه ایران و عمان در این زمینه بسیار مهم است و هر دو کشور می‌توانند نقش بسیار ارزشمندی ایفاء کنند. 

روحانی روابط دوجانبه تهران – مسقط را صمیمانه و رو به گسترش دانست و گفت: ایران از فعالیت سرمایه گذاران عمانی در مناطق آزاد چابهار و جاسک و در بخش‌های مختلف اقتصادی بویژه در حوزه ترانزیت استقبال می‌کند.

«خالد هلال ناصر المعمولی» نیز در این دیدار با موفقیت آمیز دانستن سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی اظهار کرد: ایران همواره در قبال حمایت از مظلومین و مستضعفین جهان به خصوص مسأله فلسطین اهتمام ویژه‌ای داشته و امروز خوشبختانه ملت‌های اسلامی خطری که مسلمانان و قدس را فرا گرفته است به خوبی درک کرده اند.

رئیس مجلس عمان همچنین با قدردانی از کمک‌های انسان دوستانه ایران به مسلمانان جهان افزود: گفت وگو و راه‌حل سیاسی، بزرگترین و مؤثرترین راه‌ برای برقراری صلح و ثبات در منطقه است.

رئیس مجلس عمان برای شرکت در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به تهران سفر کرده است.

 

کلیدواژه