قدردانی اسد از نقش ایران در سوریه/ عملیات ترکیه در عفرین حمایت از تروریسم است
(last modified Sun, 21 Jan 2018 13:43:57 GMT )
دلو 01, 1396 18:13 Asia/Kabul
  • قدردانی اسد از نقش ایران در سوریه/ عملیات ترکیه در عفرین حمایت از تروریسم است

رئیس جمهوری سوریه، حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران را از ملت سوریه ستود و گفت: استقامت نیروهای ایرانی و متحدان آنها در جبهه‌های جنگ، نقش قابل توجهی در پیروزی‌های ارتش و ملت سوریه داشته است.

«بشار اسد» روز یکشنبه در دیدار «کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در دمشق، با ابراز امیدواری به پیروزی نهایی در برابر تروریست‌ها در عراق و منطقه ابراز امیدواری کرد: کُردهای شمال سوریه با دولت دمشق به توافق برسند و این منطقه از نفوذ آمریکا و حامیان تروریست‌ها پاک شود.

بشار اسد همچنین اظهار کرد: تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه، ادامه مداخله و سیاستی است که رژیم ترکیه از ابتدای بحران سوریه اتخاذ کرده و این سیاست براساس حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی بنا شده است.

شنبه 20 ژانویه 2018 (30 جدی) جنگنده‌های ترکیه روستاهای اطراف شهرعفرین را در 60 کیلومتری شمال غرب حلب (شمال سوریه) هدف قرار دادند و این عملیات همچنان ادامه دارد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران هم در دیدار با بشار اسد گفت: پیروزی‌های اخیر در سوریه، با تلاش نیروهای سوریه و متحدان آنها به دست آمده است و باید تلاش‌ها تا آزادی همه خاک سوریه از تسلط تروریست‌ها ادامه یابد.

«کمال خرازی» افزود: دشمنان سوریه و جبهه مقاومت دست از توطئه‌های خود برنخواهند داشت و باید درقبال توطئه‌های دشمن و بویژه توطئه بعضی از کشورهای منطقه هوشیار بود.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران پنجشنبه گذشته پس از شرکت در دومین کنفرانس بین‌المللی «اعراب و ایران، به سمت آینده‌ای مشترک، امنیت، ثبات و همکاری» از لبنان وارد سوریه شد. کمال خرازی شنبه‌شب نیز با «هلال الهلال» جانشین دبیرکل حزب بعث سوریه در دمشق دیدار و گفت و گو کرد.

کلیدواژه