دلو 02, 1396 08:47 Asia/Kabul
  • ادعای معاون رئیس‌ جمهوری آمریکا درباره نقش ایران در منطقه

معاون رئیس‌ جمهوری آمریکا مدعی شد: ایران به‌دنبال گسترش نفوذ خود در منطقه است و آمریکا نمی‌تواند چنین موضوعی را تحمل کند.

به گزارش رادیو دری،«مایک پنس» Mike Pence روز یکشنبه در اردن و در جمع نظامیان آمریکایی مستقر در یکی از پایگاه‌های این کشور نزدیک مرز سوریه، ادعا کرد: ایران درپی برتری یافتن در خاورمیانه و تبدیل شدن به قدرت برتر منطقه است تا بتواند متحدان آمریکا را در منطقه تهدید کند.

معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین مدعی شد: آمریکا هرگز اجازه نخواهد داد تا ایران به توسعه برنامه تسلیحات هسته‌ای خود ادامه دهد. 

ادعای معاون رئیس جمهوری آمریکا درباره توسعه برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران درحالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون 9 بار پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تائید و اعلام کرده هیچ انحرافی در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مشاهده نکرده است.

ادعای «مایک پنس» درباره تهدید بودن ایران در منطقه هم فرافکنی است، چراکه جمهوری اسلامی ایران در برقراری ثبات و امنیت در منطقه و سوریه، ازبین بردن تروریسم، ثبات بیشتر عراق و لبنان و دفاع از مظلومان جهان نقش مثبتی ایفا می‌کند.  

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران، موفقیت‌های ایران را تیری در چشم دشمنان و غیرقابل تحمل برای آمریکا و رژیم صهیونیستی برشمرده است. 

 

کلیدواژه