نگه‌داری اسناد غنی تاریخ انقلاب اسلامی ایران در حرم مطهر رضوی
(last modified 1396-11-13T09:28:14+00:00 )
دلو 13, 1396 13:58 Asia/Kabul
  • نگه‌داری اسناد غنی تاریخ انقلاب اسلامی ایران در حرم مطهر رضوی

مدیر امور اسناد و مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در شمال شرق ایران گفت: گنجینه غنی از تاریخ شفاهی و مکتوب انقلاب اسلامی در قالب سند، مصاحبه و عکس در مرکز اسناد این سازمان در حرم مطهر امام رضا (ع) نگهداری می‌شود.

«ابوالفضل حسن‌آبادی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اسناد شامل پنج هزار ساعت مصاحبه، 38 هزار سند و دو هزار و 500 قطعه عکس است.

مدیر امور اسناد و مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس‌رضوی اظهار کرد: تاکنون 38 هزار سند درباره وقایع انقلاب اسلامی در خراسان رضوی دراین مرکز گردآوری شده که شامل 30 هزار سند مکتوب و هشت هزار سند دیجیتال است. 

حسن‌آبادی افزود: این اسناد، مبارزات مردم مشهد علیه رژیم پهلوی، جلسات هماهنگی، راهپیمایی‌ و سخنرانی‌ها با حضور رهبران انقلاب اسلامی در مشهد، درگیری‌های مردم با عوامل رژیم پهلوی و مقاومت آنان تا پیروزی انقلاب اسلامی را در فوریه 1979 بازگو می‌کند.

«ابوالفضل حسن‌آبادی» اظهار کرد: قطعات عکس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، نیز راهپیمایی‌ها، سخنرانی و فعالیت‌های انقلابی مردم و عناصر تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس‌رضوی دارای 13 میلیون برگ و بیش از 40 هزار قطعه عکس است. این مرکز همچنین دارای حافظه تاریخی 500 ساله و بیشترین اسناد متعلق به دوره صفوی در جهان است.

کلیدواژه