رتبه نخست ایران در تحقیقات فراوری عناصر نادر خاکی در خاورمیانه
(last modified 1396-11-17T10:58:49+00:00 )
دلو 17, 1396 15:28 Asia/Kabul
  • رتبه نخست ایران در تحقیقات فراوری عناصر نادر خاکی در خاورمیانه

رییس مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از نظر تحقیقات فراوری عناصر نادر خاکی در خاورمیانه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

«غلامرضا ملاطاهری» رییس مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این مرکز درصدد است تجهیزات جدیدی را برای فراوری عناصر نادر خاکی ابداع و یا مهندسی معکوس کند و ضمن توجه به صرفه جویی در هزینه ها، کمبود تجهیزات را با ساخت، اجرا و نصب آنها برطرف کند.

ملاطاهری افزود: ایران اکنون در بخش استحصال عناصر نادر خاکی نیز دانش فنی لازم را به دست آورده و آن را بومی سازی کرده است و پیش بینی می شود در این بخش به نتایج ارزشمندی در آینده دست یابد.

رییس مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی عناصر نادر خاکی را در صنایع شیشه، پتروشیمی، صنایع خودرو، محیط زیست، باتری قابل شارژ و صنایع نظامی مورد استفاده قرار می دهد.

جمهوری اسلامی ایران دارای 68 نوع مواد معدنی است که براساس مطالعات پیشین حدود 60 میلیارد تُن ذخیره معدنی اکتشافی دارد که از این رقم نزدیک به 40 میلیارد تُن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.

کلیدواژه