دلو 21, 1396 08:46 Asia/Kabul
  • آیین سالگرد پیروزی انفلاب اسلامی ایران در یونان، اتریش و بوسنی

آیین سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کشورهای یونان، اتریش و بوسنی برگزار شد.

به گزارش ایرنا از آتن- در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آتن، مقامات - شخصیت های سیاسی - اقتصادی - فرهنگی - نمایندگان کلیسای ارتدکس یونان - نمایندگان انجمن های مسلمانان - سفیران و دیپلمات های مقیم - ایرانیان و علاقه مندان به ایران حضور داشتند.

در این مراسم شرکت کنندگان - سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به " مجید مطلبی شبستری " سفیر ایران در یونان تبریک گفتند.

در این آیین- قائم مقام وزیر امور خارجه و تنی چند از نمایندگان پارلمان و مقام های کشوری و لشکری یونان ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی - توسعه و پیشرفت روزافزون و موفقیت های بیشتر ملت ایران را آرزو کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از وین مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در محل اقامت سفیر جمهوراسلامی ایران در وین پایتخت اتریش هم برگزار شد.

در این مراسم مقامات سیاسی، پارلمانی و اقتصادی ، شخصیت‌های فرهنگی، دانشگاهی و رسانه‌ای اتریش و اسلواکی، همچنین روسای سازمان‌های بین المللی، سفرا و دیپلمات‌های خارجی، مدیران شرکت‌ها و فعالان اقتصادی و هم‌میهنان ایرانی مقیم در شهر وین پایتخت اتریش حضور داشتند.

میهمانان شرکت کننده در این آئین، روز ملی جمهوری اسلامی ایران را به عباداله مولایی سفیر ایران در اتریش و اسلواکی و رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی مستفر در وین تبریک گفتند.

بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران درسارایوو نیز جمعه شب با حضور گسترده شخصیت های سیاسی - فرهنگی - اقتصادی - فعالان اجتماعی و سفرا و نمایندگان هیات های دیپلماتیک مقیم بوسنی هرزگوین برگزار شد.

در این مراسم معاون و تعدادی از مدیران عالیرتبه وزات امور خارجه - نمایندگان جمعیت اسلامی و علمای مسلمان - نمایندگان کلیسای کاتولیک - دهها تن از سفرا و کارداران کشورهای های مختلف اروپایی - آسیایی و نمایندگان سازمان های بین المللی مستقر در بوسنی وهرزگوین در هتل بریستول سارایوو حضور پیدا کردند و روز ملی ایران راتبریک گفتند.

"محمود حیدری" سفیر ایرن در بوسنی و هرزگوین در این مراسم ضمن خوش آمد گویی به حاضران گفت : روز ملی جمهوری اسلامی ایران سالروز پیروزی یکی از مردمی ترین انقلاب های قرن بیستم را تداعی می کند که با هدف نفی استبداد و دیکتاتوری - استعمارو وابستگی و با آرمان احیاء ارزش های انسانی و اسلامی شکل گرفت واستقلال و آزادی و مردم سالاری دینی را برای مردم ایران ارمغان آورد.

انقلاب اسلامی ایران 22 دلو 1357 به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران ضد رژیم پهلوی به پیروزی رسید.

 

کلیدواژه