دلو 22, 1396 15:44 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در دمشق: ایران همچنان در کنار سوریه خواهد ماند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق با اشاره به روابط برادرانه و تاریخی ایران و سوریه گفت: ایران همچنان در کنار سوریه خواهد ماند.

«جواد ترک‌آبادی»، سفیر ایران در دمشق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به اصول حق، عدالت و برابری پایبند بوده است و برای ایجاد روابط دوستانه با کشورهای همسایه تلاش می‌کند.

سفیر ایران در سوریه با اشاره به یکسان بودن دیدگاه‌ها و مواضع دو کشور به ویژه درقبال مساله فلسطین گفت: ملت‌های ایران و سوریه در مراحل مختلف در کنار یکدیگر ایستاده‌اند.

جواد ترک‌آبادی با اشاره ایستادگی سوریه در کنار ایران در دهه 1980 و همچنین ایستادگی ایران در کنار سوریه در دوران بحران گفت: هدف توطئه علیه مردم سوریه، تجزیه کشورها و تبدیل منطقه به کانون درگیری‌ها است.

جواد ترک‌آبادی تصریح کرد: ایران از ابتدا در کنار ملت سوریه ایستاده‌ است و از امیدهای ملت سوریه برای حفظ وحدت‌ارضی و حاکمیت ملی کشور خود حمایت می‌کند.

سفیر ایران در سوریه همچنین با بیان اینکه خون فرزندان ایران و سوریه باهم آمیخته شده است، تاکید کرد: ایران در کنار سوریه در مرحله بازسازی خواهد ایستاد و امکانات خود را برای بازسازی سوریه به کار خواهد گرفت.

کلیدواژه