دلو 22, 1396 18:49 Asia/Kabul
  • شمخانی: سرنگون شدن جنگنده اسرائیلی معادلات منطقه را برهم زد

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، سرنگونی جنگنده متجاوز صهیونیستی به سوریه را سبب تغییر معادلات منطقه دانست.

صبح شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای چندمین بار وارد حریم هوایی سوریه شدند و برخی مناطق استان ریف‌دمشق را در جنوب سوریه هدف قرار دادند. به دنبال این اقدام جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، پدافند هوایی ارتش سوریه، دو فروند جنگنده رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که یک فروند آن سرنگون شد. 

«علی شمخانی» روز یکشنبه در حاشیه راهپیمایی سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با شبکه خبری راشاتودی روسیه افزود: سرنگونی جنگنده اسرائیلی توسط پدافند هوایی سوریه نشان داد، هر خطایی که رژیم اسرائیل در منطقه مرتکب شود، بدون پاسخ نخواهد ماند.

دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران، هرگونه نقش ایران در سرنگونی جنگنده اسرائیلی را رد کرد و گفت: پدافند هوایی سوریه، این جنگنده را که حریم هوایی این کشور و حاکمیت آن را نقض کرده بود، هدف قرار داد.

شمخانی همچنین با اشاره به اوضاع آمریکا در افغانستان، عراق، سوریه و لبنان گفت: آمریکا، اسرائیل و همپیمانانشان درپی درهم شکستن اقتدار ملت ایران هستند.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران، با بیان اینکه اقتدار کنونی ایران با حمایت از ملت‌های مستضعف منطقه و مقاومت حاصل شده است، تاکید کرد: تلاش برای انزوای ایران، ممانعت از تبدیل شدن آن به الگویی برای ملت‌های منطقه و محدود کردن تاثیرات انقلاب اسلامی ایران است.

کلیدواژه