دلو 23, 1396 09:50 Asia/Kabul
  • ادعاها درباره نقش ایران در سرنگونی جنگنده اسرائیل بی اساس است

مشاور سیاسی- رسانه ای رئیس جمهور سوریه ادعای رژیم صهیونیستی در مورد نقش ایران در سرنگونی جنگنده اف ۱۶ این رژیم را رد کرد و آن را بی اساس خواند.

به گزارش رادیو دری به نقل از المیادین، «بثینه شعبان» مشاور سیاسی- رسانه ای رئیس جمهور سوریه در مراسمی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دمشق، ضمن رد اتهامات اسرائیل به ایران، گفت: این جنگنده را پدافند هوایی سوریه سرنگون کرد، نیرویی که نه تنها این جنگنده بلکه ده ها موشک را نیز سرنگون کرده است .

«بثینه شعبان» افزود: سرنگونی جنگنده اف ۱۶ رژیم صهیونیستی باعث دیوانه شدن این رژیم شده است، چرا که ثابت شد همه موشک ها و تسلیحاتی که دشمن صهیونیستی به آن اعتماد دارد، در مقابل پدافند هوایی سوریه توان مقاومت ندارد.

صبح شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندمین بار وارد حریم هوایی سوریه شدند و برخی مناطق استان ریف‌ دمشق را در جنوب سوریه هدف قرار دادند. به دنبال این اقدام جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، پدافند هوایی ارتش سوریه، دو فروند جنگنده رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد و سرنگون کرد.

سرنگونی جنگنده اف-16 به حدی برای کابینه رژیم صهیونیستی سنگین بود که ترجیح داد با «فرافکنی و اتهام زنی» به افکار عمومی القاء کند که این جنگنده توسط ایران و نه سوریه سرنگون شده است . جمهوری اسلامی ایران ، این اتهام صهیونیستها را رد کرده است .

 

کلیدواژه