دلو 23, 1396 19:10 Asia/Kabul
  •  فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران: توانمندی موشکی ایران خط قرمز حاکمیتی است

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: توانمندی های دفاعی ایران قابل اعتماد و اتکاء برای برقراری امنیت در منطقه حیاتی خلیج فارس است.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرتیپ خلبان «حسن شاه صفی» در دیدار با وابستگان نظامی کشورهای خارجی در تهران، افزود: پیام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به کشورهای جهان، پیام صلح ، دوستی ، تمایل به همکاری و توسعه و گسترش روابط و مناسبات نظامی است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران، همچنین با اشاره به مسابقه تسلیحاتی در سایه جنگ های نیابتی در منطقه غرب آسیا، تصریح کرد: جنگ های نیابتی در دهه اخیر به مخرب ترین شکل ممکن آن یعنی از طریق ساماندهی و حمایت از گروه های تکفیری، تروریستی علیه دولت های مستقل ظهور پیدا کرده است.

امیر شاه صفی، با بیان اینکه آمریکا به همراه برخی کشورهای منطقه در پی تحت فشار قرار دادن ایران است، خاطرنشان کرد: هدف آمریکا و غرب از جنگ افروزی و گسترش تروریسم در منطقه غرب آسیا، امنیت سازی برای رژیم جعلی صهیونیستی و تامین منافع استعماری غربی ها بود اما این توطئه ها با هزینه های صدها میلیارد دلاری شکست خورد.

وی افزود: شکست توطئه های آمریکا در غرب آسیا محور مقاومت را قدرتمند تر و نفوذ منطقه ای آن را به عنوان بازیگر اصلی گسترش داده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران، همچنین تروریسم را درد مشترک بشریت دانست و تاکید کرد: تروریسم جهان را ناامن می کند و مبارزه با آن نیز به عزم جهانی نیاز دارد و با ائتلاف های دروغین نمی توان با این تهدید جهانی مبارزه کرد.

 

کلیدواژه