روحانی: اگر آمریکا در برجام پیمان بشکند، پشیمان خواهد شد
(last modified 1396-11-28T12:58:57+00:00 )
دلو 28, 1396 17:28 Asia/Kabul
  • روحانی: اگر آمریکا در برجام پیمان بشکند، پشیمان خواهد شد

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه چانه‌زنی آمریکا بعد از امضای برجام کاری مضحک است گفت: آمریکا نباید دنیای سیاست را با دنیای تجارت اشتباه بگیرد و اگر در برجام پیمان بشکند، دولت و ملت آمریکا پشیمان خواهند شد.

«حسن روحانی» روز شنبه در جمع محققان و اندیشمندان موسسه «او آر اف» ORF هندوستان در دهلی‌نو با بیان اینکه آمریکا نه با ایران و برجام، بلکه با پیمان‌شکنی و افکار عمومی جهان طرف است اظهار کرد: برجام تعهد هفت کشور و مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل است و مطابق فرهنگ اسلامی و ایرانی، تا برجام را نقض نکنند، تهران نقض کننده آن نخواهد بود.

روحانی با تاکید بر اینکه بسیاری از مسائل ناخوشایند در جهان از اشتباه محاسبه نشات می‌گیرد، افزود: اشتباه محاسباتی و وفادار نبودن به عهد از دلایل اصلی اتخاذ سیاست‌های خصمانه آمریکا ضد ایران است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بشر هزاران سال با مشکلاتی همچون تروریسم و خشونت مواجه بوده است تصریح کرد: داعش ابزار خوبی برای آمریکا بود و اگر لازم باشد دلایلش به جهان توضیح داده خواهد شد.

روحانی همچنین خاطرنشان کرد: آمریکا بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل به عراق حمله کرد، به خاک سوریه تجاوز کرد و در منطقه دخالت می‌کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان این که سیاستمداران جهان اگر اخلاق ندارند، لااقل به ملت‌های خود دروغ نگویند، تصریح کرد: سیاست بدون اخلاق و همراه با پیمان‌شکنی، نمی‌تواند مشکلات جهان را حل کند.

موسسه پژوهشی آبزور معروف به «او آر اف» به دلیل تمرکز بر مسائل مهم جهانی و بهره‌مندی از مشارکت کارشناسان برجسته و حضور سیاستمداران برجسته، از شهرت و اهمیت برخوردار است.

روحانی که پنجشنبه هفته گذشته برای انجام سفری سه روزه وارد هندوستان شده بود، بعد از اقامت دو روزه در حیدرآباد، جمعه‌شب وارد دهلی‌نو شد و صبح روز شنبه از سوی رئیس جمهوری و نخست وزیر هندوستان مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

 

کلیدواژه