دلو 29, 1396 16:18 Asia/Kabul
  • وزیر امور خارجه ایران یکشنبه شب به مسکو می رود

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران یکشنبه شب برای دیدار با وزیر خارجه روسیه و سخنرانی در کنفرانس بین المللی باشگاه «مباحثه والدای» به مسکو سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «محمدجواد ظریف» قرار است فردا دوشنبه در کنفرانس بین المللی «باشگاه مباحثه والدای» در مسکو سخنرانی کند.

این کنفرانس بین المللی به ابتکار باشگاه والدای روسیه و با همکاری انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه و با حضور «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «سرگی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه در مسکو افتتاح خواهد شد.

در این نشست اندیشمندان و مسوولان حدود 30 کشور جهان، شرایط پس از داعش در سوریه، مساله فلسطین، بررسی اوضاع یمن، راه های کمک به لیبی، مسائل کُردها، نقش روسیه و ایران در منطقه خاورمیانه و راه های کاهش تنش های منطقه ای را در قالب هشت پنل بررسی می کنند.

باشگاه گفتگوی والدای از مهمترین و معتبرترین موسسات و اندیشکده های روسیه در سطح جهانی است که هر ساله اجلاس های بین المللی را با حضور اندیشمندان و مسوولان ارشد کشورهای جهان در موضوع های مختلف و مهم بین المللی برگزار می کند.

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت و سخنرانی در پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان به سر می برد.

کلیدواژه