حوت 02, 1396 11:34 Asia/Kabul
  • آغاز عملیات پایانی برای انتقال پیکرهای جانباختگان هواپیمای مسافربری در ایران

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران، از آغاز عملیات پایانی برای جست و جوی پیکرهای باقی مانده هواپیمای مسافربری ATR و انتقال پیکرهای پیدا شده از محل حادثه خبر داد.

به گزارش رادیو دری،«شاهین فتحی» با بیان اینکه عملیات پایانی از صبح امروز(چهارشنبه) در منطقه کوه «کل دنا»، جنوب غرب ایران،  آغاز شده است افزود: بیست گروه چهار نفره به صورت پیاده به منطقه محل سقوط هواپیمای مسافربری ATR برای انتقال پیکرها اعزام شده اند. 

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران تصریح کرد: شرایط جوی نامساعد شده و لاشه هواپیمای متلاشی شده هم کار جمع آوری پیکرهای جانباختگان این سانحه هوایی را سخت کرده است.

«عباس بهشتی» فرماندار منطقه دنا در استان کهگیلویه و بویر احمد، جنوب غرب ایران، هم اعلام کرد: تاکنون پیکر 32 مسافر هواپیما پیدا شده است.

امیر سرتیپ «نوذر نعمتی»، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران نیز با اشاره به تلاش ناموفق نیروهای امدادی جهت انتقال پیکرهای پیدا شده، گفت: وضعیت نامساعد جوی و ناپایداری در ارتفاعات دنا مانع از ادامه عملیات انتقال پیکرهای جان باختگان حادثه سقوط هواپیما شده است.

یک فروند هواپیمای ATR متعلق به شرکت هواپیمایی «آسمان» ایران روز یکشنبه پس از پرواز از فرودگاه مهر‌آباد تهران و طی مسیر به سمت یاسوج (جنوب غرب ایران) در منطقه «دناکوه» سمیرم، سقوط کرد و همه 66 سرنشین آن جان باختند.

کلیدواژه