حوت 02, 1396 19:06 Asia/Kabul
  •  ظریف: ایران حامی هر گروهی است که با تروریسم مبارزه کند

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از گروه هایی که با تروریسم مبارزه می کنند، حمایت می کند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، در گفت وگو با شبکه آمریکایی «پی ‌بی ‌اس» PBS در پاسخ به این سوال که چرا عربستان از حمایت ایران از حزب الله لبنان عصبانی است اظهار کرد: حمایت ایران از حزب الله لبنان ربطی به سعودی ها ندارد و جمهوری اسلامی از هر گروهی که با داعش و النصره مبارزه کند، حمایت می کند.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه ریشه تمامی گروه هایی که سعی دارند در گوشه و کنار جهان نفرت پراکنی کنند، به حامیان و طرفداران رژیم سعودی ختم می شود افزود: تعلیمات افراطی با صرف هزینه های مالی آل سعود در جهان گسترش یافته است.

ظریف درباره نقش تهران و ریاض در حل بحران های منطقه تصریح کرد: ایران و عربستان باید به پایان دادن جنگ در عراق و سوریه، خاتمه یافتن سرکوب مردم بحرین و پایان خشونت ها در یمن کمک کنند.

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی در خصوص نقش ایران در جنگ یمن گفت: جمهوری اسلامی هیچ منافعی در یمن ندارد و پیش از اینکه وضع یمن تا این حد بحرانی شود، تهران به ریاض پیام داد و برای حل این معضل اعلام آمادگی کرد اما سعودی ها قبول نکردند.

ظریف درباره توان موشکی ایران اظهار کرد: جمهوری اسلامی باید برای دفاع از خود تجهیزاتی تولید و آماده کند زیرا آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به تجهیزات دفاعی، کمپینی را از زمان جنگ هشت ساله عراق علیه ایران به راه انداخته است.