حوت 05, 1396 15:29 Asia/Kabul
  • ظریف: فرهنگ ایثار ضامن امنیت ملی ایران است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت: نگاه ایران برای تامین امنیت و تمامیت ارضی به بیرون نیست بلکه به فرهنگ ایثار و شهادت است.

«محمد جواد ظریف» روز شنبه در همایش «ایثار، زبان صلح جهانی» در تهران، فرهنگ ایثار را سرمایه خدادادی ملت ایران و ضامن امنیت ملی کشور دانست و تصریح کرد: فرهنگ ایثار ایران را از گذرگاه جنگ تحمیلی هشت ساله به سلامت عبور داد و اگر امروز جهانیان قصد یاد کردن از یک کشور قدرتمند منطقه را دارند، از ایران یاد می کنند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین پس از سخنرانی در همایش ایثار، زبان صلح جهانی، در جمع خبرنگاران، در خصوص اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر پذیرش برخی محدودیت های دیگر از سوی ایران، گفت: آمریکایی ها برای فرار از اجرای تعهداتشان با فرار رو به جلو شرایطی را مطرح می کنند، اما جامعه بین الملل کاملا واقف است که این شرایط هیچ کدام حتی قابل بررسی هم نیست.

ظریف همچنین با تاکید بر اجرایی شدن توافقات روند آستانه در خصوص حل بحران سوریه، گفت: متاسفانه سیاست های بسیار مخرب آمریکا برای اشغال سرزمین نفت خیز سوریه به تنش بلندمدت در منطقه دامن زده است.

وزیر امور خارجه ایران، تاکید کرد: بازگشت به سیاست کاهش تنش ها و توقف حمایت از برخی گروه های تروریستی مانند جبهه النصره در سوریه ضروری است.

 

کلیدواژه