شکست آمریکا در صدور قطعنامه علیه ایران نشان دیگری از اقتدار جمهوری اسلامی است
(last modified Tue, 27 Feb 2018 08:57:26 GMT )
حوت 08, 1396 13:27 Asia/Kabul
  • شکست آمریکا در صدور قطعنامه علیه ایران نشان دیگری از اقتدار جمهوری اسلامی است

معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: شکست آمریکا در صدور قطعنامه علیه ایران نشان دیگری از اقتدار جمهوری اسلامی است.

آمریکا شامگاه دوشنبه قصد داشت با سوءاستفاده از فرصت تهدید ماموریت گروه کارشناسی کمیته یمن، اتهاماتی ضد ایران در شورای امنیت مطرح کند تا سرپوشی برای تداوم جنگ دریمن ایجاد کند اما روسیه با وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا و انگلیس صرفا قطعنامه آئین نامه ای تمدید ماموریت گروه کارشناسی را مطرح کرد.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران روز سه شنبه درجمع خبرنگاران اظهار کرد: در یک سال گذشته دولت آمریکا چندین بار تلاش کرد پای ایران را مجددا به شورای امنیت سازمان ملل باز کند و هر بار ناکام ماند و این نشان دیگری از انزوای آمریکایی ها در صحنه بین المللی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

عراقچی افزود: مغرضانه بودن اتهامات در نحوه تنظیم گزارش گروه کارشناسی کمیته یمن در شورای امنیت کاملا روشن بود و اعضای این کمیته قبل از این که برای بررسی و استماع حرف های ایران به تهران سفر کنند، قضاوت خود را داشتند.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی به سیاست های خود در منطقه به آن شکلی که تامین کننده منافع ایران است، ادامه می دهد.

 

کلیدواژه