حوت 14, 1396 09:11 Asia/Kabul
  • افزایش ارزش مبادلات تجاری ایران و ایتالیا به پنج میلیارد دلار در سال

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، گفت: در شرایط پسابرجام با گشایش فضای اقتصادی و روابط بانکی باردیگر روابط تجاری ایران و ایتالیا افزایش یافت و با احتساب نفت‌خام، ارزش مبادلات تجاری دو کشور به پنج میلیارد دلار در سال رسید.

به گزارش رادیو دری،«محمد راضی» روز یکشنبه در همایش تجاری ایران و ایتالیا در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، شمال شرق ایران، اظهار کرد: بانک‌های ایرانی پارسیان، پاسارگاد، خاورمیانه، سامان و صنعت و معدن با دو بانک ایتالیایی ارتباط و گشایش «ال سی» یا اعتبار نامه اسنادی دارند و بانک ایرانی سپه در رُم فعال است. 

رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا درباره روابط تجاری دو کشور هم گفت: طبق آخرین آمار از مرکز آمار ایتالیا، صادرات ایران به آن کشور سه میلیارد و 18 میلیون دلار بوده است که بخش عمده از این صادرات،  نفت خام است.

«محمد راضی»، با بیان این‌که ایتالیایی‌ها از هر فرصتی برای افزایش روابط خود با ایران استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: ایران در سال 2016 حدود 800 میلیون دلار نفت به ایتالیا صادر کرده که این میزان صاردات نفت در 2017  به دو میلیارد و پانصد هزار دلار رسیده است.

کلیدواژه