حوت 14, 1396 15:12 Asia/Kabul
  •  تقویت توانمندی دفاعی ایران، در مسیر اجرای سیاست بازدارندگی است

دبیر شورای عالی امنیت ایران، تقویت توانمندی دفاعی جمهوری اسلامی بویژه قدرت موشکی را ضرورتی اجتناب ناپذیر در مسیر اجرای سیاست بازدارندگی عنوان کرد.

«علی شمخانی» روز دوشنبه در دیدار «ژان ایو لودریان»  وزیر امور خارجه فرانسه در تهران گفت: توان دفاعی ایران تهدید کننده هیچ کشوری نبوده و توسعه آن بدون تاثیر پذیری از مولفه های سیاسی، تابعی از نیازمندیهای امنیتی و تهدیدات بالقوه کشور است.

شمخانی همچنین با اشاره به تلاش های ایران در مبارزه واقعی با تروریسم در عراق و سوریه افزود: عدم مقابله پرهزینه ایران با تروریسم می‌توانست به گسترش این بحران و توسعه ناامنی‌ و بی ثباتی به اروپا از جمله فرانسه منجر شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به حضور و فعالیت آزادانه گروهک های تروریستی معارض جمهوری اسلامی ایران در فرانسه اشاره کرد و گفت: مقابله نکردن فرانسه با گروهک های تروریستی حاضر در این کشور که در ترور هزاران نفر از مردم بیگناه ایران دست داشته اند، با مسئولیت بین المللی فرانسه در مقابله با تروریسم مغایرت دارد.

شمخانی همچنین با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای کامل تعهدات طرفهای اروپایی در برجام تصریح کرد: سیاست اروپا در امتیاز دهی به آمریکا برای باقی نگه داشتن این کشور در برجام نادرست و به معنای انفعال و تسلیم شدن در برابر بازی روانی «دونالد ترامپ» است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران قطعنامه اخیر پیشنهادی برخی کشورهای اروپایی در مورد یمن را نیز ناامید کننده و علامت بی تفاوتی کشورهای غربی به نسل کشی و نقض حقوق بشر در یمن و فجایع انسانی در این کشور توصیف کرد .

«ژان ایو لودریان» نیز در این دیدار با قدردانی از برخورد فعال ایران در قبال برجام و اجرای کامل تعهدات گفت: فرانسه ضمن تاکید بر ضرورت پایبندی طرفهای امضاء کننده برجام به تعهدات خود، مواضع آمریکا را باعث شکنندگی این توافقنامه بین المللی می داند و با آن مخالف است.

لودریان با اشاره به اقداماتی که از سوی فرانسه و سایر کشورهای اروپایی با هدف تسهیل مراودات بانکی با ایران در جریان است اظهار کرد: به زودی راهکارهای جدیدی برای ایجاد گشایشهای جدی در روابط پولی و بانکی میان ایران و فرانسه اعلام خواهد شد.

 

کلیدواژه