وزیر کشور ایران: همکاری جهانی، راه حل معضل مواد مخدر است
(last modified 1396-12-21T13:30:36+00:00 )
حوت 21, 1396 18:00 Asia/Kabul
  •  وزیر کشور ایران: همکاری جهانی، راه حل معضل مواد مخدر است

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران گفت: راه حل اصلی معضل جهانی مواد مخدر، عزم و اراده جهانی و ارتقای همکاری ها به دور از مباحث حاشیه ای، گزینشی و سیاسی است.

«عبدالرضا رحمانی فضلی» روز دوشنبه، در شصت و یکمین نشست کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل در وین، افزود: ایران با توجه به تجربیات موفق در همه ابعاد مبارزه و مقابله با مواد مخدر، آمادگی خود را برای هر گونه همکاری با هدف ریشه کنی این پدیده شوم اعلام می کند.

وزیر کشور ایران، همچنین با اعلام حمایت ایران از کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل، تصریح کرد: همکاری متناسب کشورها بخصوص کشورهای مقصد و سازمان های مرتبط منطقه ای و بین المللی با کشورهای خط مقدم مبارزه با مواد مخدر،  در چارچوب برنامه منطقه ای به دور از ملاحظات سیاسی ضروری است.

رحمانی فضلی، با اشاره به گزارش سال 2017 دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در خصوص افزایش 87 درصدی تولید تریاک در افغانستان، خاطر نشان کرد: کشت، تولید، قاچاق و مصرف دیگر مواد مخدر از جمله داروهای روانگردان جدید هم رو به افزایش است.

وی تاکید کرد: برخورد گزینشی در همکاری های بین المللی و سیاسی شدن این موضوع موجب شده است تا همچنان مواد مخدر بطور نگران کننده ای سلامت و رفاه جوامع را تهدید و همه بنیانهای اقتصادی و اجتماعی کشورها را در معرض تهدید قرار دهد.

شصت و یکمین نشست کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل (1CND6) روز دوشنبه به مدت 5 روز در وین آغاز به کار کرد.

 

 

کلیدواژه