حوت 23, 1396 15:55 Asia/Kabul
  •  نهادهای بین المللی در مبارزه با مواد مخدر کوتاهی کرده اند

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره مشارکت فعالی در طرح های سازمان ملل و دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم این سازمان داشته است اما نهاد های بین المللی در اجرای تعهدات خود کوتاهی کرده اند.

«عبدالرضا رحمانی فضلی» روز چهارشنبه در حاشیه شصت و یکمین اجلاس کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل در وین، درباره موضوع سیاسی شدن کمک های بین المللی به کشورهای پیشرو در مقابله با قاچاق مواد مخدر، تاکید کرد: سازمان ملل و دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد به عنوان نهادی بین المللی باید برای مقابله و مبارزه با مواد مخدر به دیگر کشورها کمک کنند.

وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران، افزود: این کمک ها می توانند در قالب تبادل انواع تجهیزات مانند سگ های موادیاب، دستگاه های اشعه ایکس و کمک های اطلاعاتی باشد، اما نهادی بین المللی در گذشته و قبل از برجام به بهانه تحریم بودن ایران از انجام این کمک ها خودداری کردند.

رحمانی فضلی، تصریح کرد: این اقدام آنها نشان می دهد که این تصمیمات به علت برخی از دخالت ها یا تحلیل های غلط و نگرش های سیاسی انجام می گیرد، اما نباید در موضوع مبارزه با مواد مخدر و کمک به مردم کشورهای تحت تاثیر نگاه گزینشی، سیاسی و تبعیض آمیز وجود داشته باشد. 

شصت و یکمین نشست کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل (CND61) روز دوشنبه 21 حوت 1396 در وین آغاز به کار کرد. این نشست به مدت 5 روز ادامه دارد. 

 

کلیدواژه