حمل 07, 1397 11:41 Asia/Kabul
  • خرازی: کشورهای حامی تروریسم به واشنگتن باج می دهند

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران گفت: کشورهای حامی تروریسم و برهم زننده ثبات منطقه صدها میلیارد دلار به دولت فعلی آمریکا باج می دهند تا از پشتیبانی آن در اجرای سیاست های تخریبی خود مطمئن باشند.

به گزارش ایرنا، «کمال خرازی» روز دوشنبه در سخنانی در موسسه «مطالعات سیاسی اسلام آباد» در پاکستان اظهار کرد: برخی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و آمریکا در انتقال تروریست ها به مناطق دیگر از جمله افغانستان نقش دارند و دشمنان ایران تلاش می کنند فداکاری های ایران در مقابله با تروریست های تکفیری را معکوس و وارونه جلوه دهند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران، با تاکید بر همکاری منطقه ای برای مبارزه با تروریسم تصریح کرد: ایران آمادگی دارد با کشورهای دیگر چه به صورت دوجانبه و چه چندجانبه به منظور حل مشکلات منطقه و ایجاد ثبات و امنیت همکاری کند.

خرازی افزود: برخی کشورهای عربی جنوب خلیج فارس با تشدید رقابت های درونی خود، سیاست وابستگی بیشتر به آمریکا و نزدیکی با اسرائیل، ایجاد بحران و دخالت در کشورهای منطقه را در پیش گرفته اند سیاستی که به بی ثباتی بیشتر منطقه منجر شده است.

وی حمایت ایران از دولت های سوریه و عراق را با هدف حفظ تمامیت ارضی و ثبات کشورهای منطقه خواند و خاطر نشان کرد: با شکست گروه های تروریستی در سوریه و عراق پیش بینی می شود آنها در قالب های دیگری به عملیات تروریستی خود ادامه دهند و با مهاجرت به افغانستان، شمال آفریقا و آسیای مرکزی به ناامنی بپردازند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران روز دوشنبه از کابل وارد اسلام آباد شد و قرار است در این سفر با مقامات پاکستانی دیدار و گفت و گو کند.

کلیدواژه