حمل 07, 1397 17:49 Asia/Kabul
  • رایزنی خرازی با مقامات پاکستان برای ایجاد صلح و امنیت منطقه ای

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در دومین روز از سفر به پاکستان با مقامات امنیتی و پارلمانی این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

«کمال خرازی» روزسه شنبه در دیدار با «راجا ظفرالحق» رهبر نمایندگان حزب حاکم در مجلس سنای پاکستان، درباره گسترش روابط دو جانبه و افزایش همکاری ها در مبارزه با تروریسم گفت و گو کرد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در این دیدار بر گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور، جدیت پاکستان بر اجرایی کردن خط انتقال گاز ایران به پاکستان و حل مشکل مبادلات بانکی تاکید و آن را موجب گسترش روابط دو کشور همسایه دانست.

خرازی همچنین در دیدار با «مولانا فضل الرحمان» رئیس حزب جمعیت علمای پاکستان، نقش علما و احزاب سیاسی در جلوگیری از بروز پدیده افراط گرایی را یادآور شد و گفت: دشمنان در حال انتقال عناصر داعش به افغانستان و پاکستان هستند که همکاری های دو جانبه می تواند مانع از این توطئه دشمنان شود.

وی گسترش داعش در افغانستان و پاکستان را یک خطر جدی دانست و بر افزایش تعاملات دو کشور تاکید کرد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در دیدار با «ناصر خان جنجوعه» مشاور امنیت ملی پاکستان نیز درباره مسایل دو جانبه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی مسایل مرزی گفت وگو کرد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران روز دوشنبه از کابل وارد اسلام آباد شد. وی در افغانستان با رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و رئیس اجرایی دولت افغانستان دیدار و در خصوص توسعه روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.

 

کلیدواژه