حمل 10, 1397 12:26 Asia/Kabul
  • قاسمی: تسلیح متجاوز، فرافکنی و اتهام زنی راه به جایی نمی برد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با تکذیب ادعای وزیر خارجه فرانسه درباره ارسال سلاح از سوی ایران به یمن گفت: تسلیح متجاوز، فرافکنی و اتهام زنی به دیگران، راه به جایی نخواهد برد.

«ژان ایو لودریان» Jean-Yves Le Drian وزیر خارجه فرانسه که کشورش از حامیان سیاسی و تسلیحاتی جنگ عربستان علیه یمن است، در مصاحبه با شبکه رادیویی «آر تی ال» RTL مدعی شد که ایران به یمن سلاح ارسال کرده است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اظهار کرد: ادعای ارسال سلاح از سوی ایران به یمن، نادرست و دروغی بزرگ است و تکرار آن از سوی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه ای، هیچ تغییری در اراده ایران برای روشنگری افکار عمومی جهانیان درباره یکی از اسفبارترین فجایع انسانی و جنایات جنگی تاریخ معاصر و مظلومیت مردم بی دفاع یمن به وجود نمی آورد.

قاسمی افزود: طبیعی به نظر می رسد که کشورهای صادرکننده تسلیحات به عربستان، حملات هر روزه و بی وقفه جنگنده های سعودی به مردم مظلوم و بی دفاع یمن را دفاع از خود بدانند زیرا جنگ یمن و کشتار مردم این کشور و ویرانی زیرساخت های آن، سود سرشاری را به اقتصاد کشورهای صادرکننده تسلیحات سرازیر کرده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد: مردم این کشورها باید بدانند دولت های آنان با تجهیز عربستان به پیشرفته ترین سلاح ها برای حمله به یمن، در بروز بدترین فاجعه انسانی تاریخ معاصر و جنایت های جنگی روزانه علیه یمنی ها نقش داشته و باید پاسخگو باشند.

قاسمی به برخی دولتمردان فرانسوی توصیه کرد، با مراجعه به آموزه های بسیاری از متفکران و روشنفکران، به جای ملاک قرار دادن میزان فروش تسلیحات به متجاوزان، از گذشته های دور و نزدیک عبرت بگیرند و تا حدی به مفهوم انسان و انسانیت و برابری و حقوق آدمیان از هر رنگ و نژاد و ملیتی بیندیشند.

 

کلیدواژه