حمل 10, 1397 15:14 Asia/Kabul
  • بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز 12 فروردین/حمل

ارتش ایران روز جمعه در بیانیه‌ای به مناسبت روز ۱۲ فروردین‌/حمل (یکم آوریل) «روز جمهوری اسلامی ایران»، این روز را به ملت بصیر و انقلابی ایران اسلامی تبریک گفت.

مردم ایران سی و نه سال پیش در دوازدهم فروردین/حمل 1358 (اول آوریل 1979) با حضوری آگاهانه در عرصه همه‌پرسی به «جمهوری اسلامی» رای مثبت دادند و این روز به نام روز جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شد.

در بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران آمده است: در روز 12 فروردین، ملت ایران با الهام از قوانین و تعالیم نجات بخش اسلام، الگوی جدیدی از زندگی در عرصه اجتماعی را برای خود انتخاب کردند که در آن اسلامیت و جمهوریت توأمان وجود داشته و به دنبال آن استقلال و آزادی برای کشور به ارمغان آورده شد.

این بیانیه می افزاید: در شرایطی که به تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۷ هجری شمسی، سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده است، با استفاده از ظرفیت‌های سرشار و توانمند کشور با رونق تولید داخلی، ایجاد اشتغال و به صحنه آمدن خیل عظیم جوانان غیرتمند و تاریخ‌ساز، توطئه‌های دشمنان خنثی و سال جاری به نقطه بالندگی و درخشندگی نوین ایرانیان تبدیل خواهد شد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که کماکان در راه حفظ و پاسداری از نظام و انقلابی که ملت ایران خود آن را بوجود آورده و در طول 40 سال گذشته با حضور در تمامی صحنه‌ها، تداوم آن را خواسته اند؛ از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکرده و تا پای جان در این راه، مستدام و پایدار می ماند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی، سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.

 

کلیدواژه