ایران، فاجعه کشتار فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها را در مرز غزه محکوم کرد
(last modified 1397-01-11T06:17:29+00:00 )
حمل 11, 1397 10:47 Asia/Kabul
  • ایران، فاجعه کشتار فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها را در مرز غزه محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران کشتار سبعانه ده‌ها نفر و زخمی شدن تعداد بی‌شماری از فلسطینیان توسط نظامیان نژادپرست رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد.

فلسطینی‌های ساکن باریکه غزه روز گذشته ( جمعه ) مصادف با «روز زمین»، راهپیمایی بزرگ و مسالمت‌آمیز «حق بازگشت» را در مرز باریکه غزه با فلسطین‌اشغالی برگزار کردند. با حمله نظامیان صهیونیست به این راهپیمایی، 16 نفر شهید شدند. 

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز شنبه گفت: درحالی که رژیم صهیونیستی سابقه‌ای طولانی در اشغالگری، کشتار و جنایت دارد، متاسفانه حمایت‌های بی‌دریغ رئیس جمهوری و هیات حاکمه آمریکا و تلاش‌های شرم‌آور برخی رهبران خام‌اندیش و نورسیده منطقه برای برقراری ارتباط پیدا و پنهان، ذلت‌بار و ننگین با این رژیم، باعث جری‌تر شدن و گستاخی بیشتر رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن تظاهرات مسالمت‌آمیز جوانان فلسطینی در آستانه روز "پسح" (عید پاک) شده است.

قاسمی با فراخواندن جامعه‌جهانی و همه آنانی که هنوز دل در گرو انسانیت در جهان امروز دارند، برای انجام اقدامات فوری و قاطع در برابر جنایات اخیر رژیم صهیونیستی، افزود: در این برهه حساس به نظر می‌رسد کشورهای منطقه به جای پرداختن به نزاع‌های درونی و تسلیح خود برای تهدید سایر کشورهای اسلامی، باید همه ابزارها و نیروهای ملی و مردمی خود را در مسیر مبارزه با سیاست‌های توسعه‌طلبانه و ضد بشری رژیم صهیونیستی به کار گیرند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: قطعا رهبران محدود برخی کشورهای شناخته شده منطقه که برای کسب رضایت آمریکا، به طور مخفیانه به دنبال برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی هستند، در کشتار اخیر ده‌ها فلسطینی نقش و مسئولیت مستقیم دارند و باید پاسخگوی افکار عمومی و وجدان‌های بیدار جهان باشند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران، جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را نشان دهنده خوی غیرانسانی این رژیم دانست و بر مقاومت و پایمردی کشورهای اسلامی تا پایان اشغالگری و احقاق کامل حقوق فلسطینیان تأکید کرد.

کلیدواژه