حمل 14, 1397 12:54 Asia/Kabul
  • رونمایی از دستاوردهای هسته‌ای ایران؛ 20 حمل

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: از فناوری رادیو داروها و ایزوتوپ‌های پایداری در روز ملی فناوری هسته‌ای ( 20 حمل 1397) با حضور «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران رونمایی می‌شود.

نهم آوریل ( 20 حمل) به پاس قدردانی از تلاش‌های افتخارآمیز دانشمندان هسته‌ای ایران و تکمیل چرخه سوخت هسته‌ای «روز ملی فناوری هسته‌ای» در ایران نامگذاری شده است.

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران روز سه‌شنبه، با اشاره به رونمایی از دستاوردهای جدید هسته‌ای ایران گفت: جمهوری اسلامی در زمینه رادیودارو پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌است و علاوه بر تامین داروی یک میلیون بیمار داخل ایران، به خارج از کشور نیز رادیو دارو صادر می‌کند.

کمالوندی درباره اینکه در پسابرجام چه پیشرفت‌هایی در فناوری هسته‌ای ایران رخ داده است افزود: انرژی هسته‌ای ایران در پسابرجام پیشرفت‌های خوبی را داشته، به طوری که ارتباطات خوبی را با جهان برقرار کرده و تعداد زیادی یاداشت‌تفاهم و قرارداد با کشورهای دیگر امضاء کرده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه تخصص ایران در زمینه هسته‌ای می‌تواند به انجام تحقیقات در کشورهای پیشرفته کمک کند، تصریح کرد: برگزاری سمینارهایی در رابطه با توسعه فناوری هسته‌ای با اتحادیه اروپا و روسیه که چندی پیش برگزار شد، به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران و این کشورها کمک می‌کند.

 

کلیدواژه