حمل 15, 1397 14:34 Asia/Kabul
  •  سرتیپ حاتمی: ایران تقویت قدرت دفاعی را حق طبیعی خود می داند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی تقویت قدرت دفاعی و اقتدار دفاع بازدارنده به ویژه در حوزه موشکی را حق طبیعی خود در دفاع مشروع منطقه ای می داند و با قاطعیت آن را پیگیری خواهد کرد.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» روز چهارشنبه در اجلاس بین المللی امنیتی مسکو با تاکید بر ابتکار عمل سیاسی مشترک در حل بحران سوریه گفت: ایران مخالف هرگونه تجاوز نظامی به سایر کشورها است و احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی آن ها را ضروری می داند لذا آمادگی دارد تا با همراهی و همکاری منطقه ای به رنج مردم مظلوم منطقه همچون یمن پایان دهد.

وزیر دفاع ایران همچنین ضمن مخالفت با یکجانبه گرایی و سلطه طلبی های آمریکا و تاکید بر نقش مخرب و بی ثبات کننده رژیم صهیونیستی در ایجاد و گسترش تفکر افراط گرایی و خشونت تصریح کرد: ایران هرگونه سیاست مداخله، تجاوز و تجزیه طلبی در خصوص کشورهای منطقه را مغایر با اراده و منافع دولت و ملت های منطقه می داند.

سرتیپ حاتمی با اشاره به شکست گروه تروریستی داعش در منطقه اظهار کرد: شکست داعش به مثابه شکست سیاست منطقه ای آمریکا است لذا باید انتظار داشت که این شکست آغاز یک دوره جدید از خصومت ها و تنش های منطقه ای برای پر کردن خلاءهای کنونی و رقابت تثبیت حضور قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای در مناطق مواجه با بی ثباتی شود.

وزیر دفاع ایران با بیان اینکه بزرگترین مشکل منطقه برای استقرار امنیت و ایجاد ثبات طولانی مدت این است که کشورهای منطقه فهم مشترکی از دردهای مشترک ندارند تاکید کرد: تا زمانی که عوامل اصلی ایجاد داعش پابرجاست و در شرایطی که تسلیح کشورهای متجاوز و آشوب ساز تحت قراردادهای ده ها میلیارد دلاری برخی کشورهای منطقه با غرب و بویژه آمریکا استمرار داشته باشد، نمی توان افق روشنی برای برقراری امنیت در منطقه متصور شد.