حمل 19, 1397 09:03 Asia/Kabul
  •  رونمایی از 83 دستاورد هسته ای ایران؛ فردا دوشنبه در روز ملی فناوری هسته‌ای

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از رونمایی 83 دستاورد در حوزه هسته‌ای در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای ایران خبر داد‌.

 20 حمل به پاس قدردانی از تلاش‌های افتخارآمیز دانشمندان هسته‌ای ایران و تکمیل چرخه سوخت هسته‌ای «روز ملی فناوری هسته‌ای» در ایران نامگذاری شده است.

دوازدهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای ایران، فردا دوشنبه با حضور جمعی از مقامات جمهوری اسلامی ایران، اساتید دانشگاه‌ و محققان در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، «اصغر زارعان» روز شنبه با اشاره به برگزاری روز ملی فناوری هسته‌ای ایران و در تشریح این دستاوردها، گفت: چهار دستاورد در سالن اصلی، پنج دستاورد به صورت ویدئو کنفرانس و 74 دستاورد در نمایشگاه جنبی رونمایی می شود. 

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، با بیان اینکه تعداد دستاوردهای حوزه هسته ای ایران امسال به دو برابر افزایش یافته است، تصریح کرد: این دستاوردها در حوزه‌های مختلف از جمله سانتریفیوژها، جداسازی، رادیودارو، سرریز دانش در حوزه آب‌، بهداشت و درمان و نیروگاهی است.

«علی اکبر صالحی»  رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم روز گذشته (شنبه) در آستانه روز ملی فناوری هسته ای ایران از بازسازی راکتور تحقیقاتی تهران با بهره گیری از توان داخلی خبر داد و گفت: تمامی مراحل طراحی و ساخت این تجهیزات به همت جوانان ایرانی انجام شده و ساخت این تجهیزات افتخاری جدید برای محققان ایرانی است.

 

کلیدواژه